Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Jumaat, 30 Januari 2009

Hukum melancap menurut Islam


Firman Allah swt : "Dan orang-orang yang memelihara kemaluan mereka kecuali terhadap isterinya atau hamba sahayanya, mereka yang demikian itu tidak tercela. Tetapi barangsiapa berkehendak selain dari yang demikian itu, maka mereka itu adalah orang-orang yang melewati batas." (Al-Mu’minun: 5- 7).

Hal ini bermakna, onani amat ditegah oleh Islam tetapi menurut beberapa orang ulama, onani dibenarkan jika ia boleh mencegah maksiat(menurut Imam Ahmad Hambal & Ibnu Hazmin )

Onani juga diklafikasikan sebagai dosa besar. Islam menggalakkan orang muslim berkahwin untuk mencegah dosa sebagai berikut:

"Hai para pemuda! Barangsiapa di antara kamu sudah mampu kahwin, maka kahwinlah; kerana dia itu dapat menundukkan pandangan dan menjaga kemaluan." (Riwayat Bukhari)

24 ulasan:

  1. salam..kira boleh la ni ea. sy girl yg trauma ntok kawen n x pcaya pd lelaki. n sy bkanla seorg lesbian. trauma bkanla dsebabkn sy pna dirogol or sumtg like that tp sbab dlm kluarga sniri pn jd macam2 yg wat sy hilang respect pd laki n x ingin bkahwin. cme ea la kn tpu r kalu xde perasaan ntuk seks. jd apa ptut sy wat

    BalasPadam
    Balasan
    1. kamu kene wat tut ...

      Padam
    2. Salam awak lwh tak saya ambil awak sebagai isteri saya ingin mengenali tak kisah lah apa kiaah lama awak

      Padam
  2. salam..saya rasa klw disebabkan itu Tanpa Nama membenci lelaki, xptt rsanya..xsmua lelaki sekejam itu..dan itu bkan salah Tanpa Nama..pada pndangan saya, klw kamu berkahwin, dgn cara 2 dpt mengelakkan fitnah..itu pndangan saya..

    BalasPadam
  3. kalu dah kawin pun gersang mcm mane?? ade laki pun x bleh harap.. suke main game drpd main dgn isteri.. so baik onani je..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Onani pde wanita bagaimane carenye??? Boleh kongsi x???

      Padam
    2. gentel2 je .. hehehe

      Padam
  4. apakah suami boleh bersetubuh dgn 1 isteri hanya 3kali seminggu setiap kali main hanya 1 kali sahaja?saya ada masalah dgn isteri saya seksnye telah kurang sejak akhir2 ini....pelbagai cr saya buat akibat nye saya dimarah nye.sekarang dia yang menentukan seks bila nak bersama?batin saya tersiksa saya balik 1minggu 1 kali atau cuti 4 hari br balik bila nak bersetubuh sebelom tidor isteri saya kdg2 tak mau

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mungkin ade masalah pendalaman nye...lbih bek kamu membantu mencari maklumat yg lbih lanjut terhadapnye..

      Padam
  5. apa hukumnye menjilat kemaluan isteri??? Adakah Haram disisi Islam.

    BalasPadam
  6. Salam.. Apa hukum yer menjilat kemaluan isteri?? adakah ia salah disisi Islam.. bgtu juga dgn isteri..

    BalasPadam
  7. kalo boleh ni ya saya katakan, kita sudah dikasi jalan yang baik-baik, tinggal kita yang memilih jalan yang terbaik mana yang akan kita gunakan termasuk dengan penanganan syahwat kita

    BalasPadam
  8. betul ke melancap hukum dia dosa?
    adakah dosanya sama macam kita berzina dengan perempuan?

    BalasPadam
  9. apa hukum isteri melancap sebab tak puas dengan suami?

    BalasPadam
  10. nk tnye ape tu mlancap?

    BalasPadam
  11. ape itu yg dmaksudkn lesbian..n gay...?

    BalasPadam
  12. jangan ikut nafsu sangat wahai hamba allah

    BalasPadam
  13. Saye skrg sangat kusot kerana saye blom kawin tetapi saye xnak laku kan onani setiap hari..bgaimane care utk mencegahnye?? Saye lelaki yg berumur sekitar 20 an.. BANTU SAYE!!!!

    BalasPadam
  14. help me...sya cuba tuk berhenti tp tiap kali berada dlm bilik...ade jer yg menggoda tuk buat onani huhu...

    BalasPadam
  15. wat je ap y patot

    BalasPadam
  16. apa hukumnya menanya soalan2 bodoh

    BalasPadam
  17. APA PUN ALASAN MELANCAP TETAP HUKUMNYA BERDOSA

    BalasPadam
  18. berkahwin jika mampu...

    BalasPadam
  19. Sy ade keinginan utk berkahwin.tetapi sy cukup fobia utk bcnta lg..bgmana nk atasi permslhn sy?

    BalasPadam

Blog Widget by LinkWithin